Nõuandeid ja vihjeid

Avaleht  >  PCN-teavitus  >  Nõuandeid ja vihjeid

;

Mida meie kliendid küsivad

Kuidas luua UFI koodi

UFI saab lihtsalt luua generaatoriga. UFI loomiseks on vajalik koostise numberkood. See number sõltub täielikult UFI koodi loovast firmast ning võib olla suvaline arv vahemikus 0 kuni umbes 268 miljonit. Võib kasutada näiteks firma senist nummerdamissüsteemi, retseptikoode või EAN-koodi osa.

UFI koodi genereerimiseks läheb vaja ka KMKR nr-i või nn ettevõtte võtit. Neid andmeid saab asendada ka ühekordse võtmega.

Rohkem →
Notification into PCN portalplay

Notification into PCN portal

6:11

Käsitsi teatamine, teavitus serverilt serverile (S2S).

PCN without SDSplay

PCN without SDS

5:49

PCN-teadete loomine ilma ohutuskaardita.

PCN access settings incl. S2Splay

PCN access settings incl. S2S

7:30

Juurdepääsu seadistamine PCN-portaali ja funktsiooni S2S aktiveerimine vahetuks teatamiseks tarkvarast. PCN-i registreerimine, süsteemlahendus (S2S).

Kuidas kontrollida, kas ja milliste riikide jaoks on tootest teavitatud

Paraku puudub seni veel ühtne andmebaas, kust saaks kontrollida, kas ja milliste riikide jaoks on mingist segust teavitatud. Igal firmal on juurdepääs ainult neile teavitustele, mille ta on oma profiilis ise koostanud. Sel põhjusel tuleb oma tarnijaga aktiivselt suhelda ja nõuda kinnitust teavitamise kohta sihtriigi jaoks, kus toode turule viiakse.

Teavituse puudumisel tuleb see lisada.

Kuidas toimida siis, kui nõutud 70% segu koostisest ei ole teada

Kui teavitajal puudub toote üksikasjalik koostis, võib ta sellest teavitada kui segust segus (MiM). See protseduur puudutab teisi segusid sisaldavaid segusid. Sellisel juhul sisestatakse koostisesse üksikute koostisosade asemel või koos nendega sisendsegu UFI kood, mis tagab teabe olemasolu tervisele esineva ohu korral. Seda võimalust saab kasutada siis, kui UFI kood on teatatud riigi jaoks, kus lõpptoode turule viiakse, et oleks tagatud juurdepääs asjakohasele teabele.

Kuidas saab väljaspool ELi paiknev firma PCN-teavitust esitada

Väljaspool ELi asuv juriidiline isik võib teavituse koostamiseks kasutada rakendust ECHA Cloud Services, aga tal puudub juurdepääs portaalile ECHA Submission ning ta ei saa teavitusi otse üles laadida ega esitada. Teavituse peab esitama ELis paiknev esindaja, samuti võib kasutada konsultatsioonifirma teenuseid.

Millal tuleb PCN-teavitust uuendada

Uuendusi on kahte tüüpi. Väiksemate muudatuste korral, näiteks nende riikide lisamisel, mille jaoks on teavitus esitatud, või haldusliku vea parandamisel, tuleb lihtsalt teavitust uuendada ning seejuures puudub vajadus UFI koodi muuta. Kui aga muudetakse segu klassifikatsiooni tervisele ohtlikkuse või füüsikaliste ohtude osas, koostist või koostisosade kontsentratsiooni nii, et see ületab lubatud piire, või toksikoloogilist teavet, siis tuleb koostada uus teavitus ja omistada tootele uus UFI kood.

Teised küsimused ja vastused

Notification into PCN portal

 

Mis on PCN ja millistest segudest tuleb teatada?
PCN on Euroopa Liidu loodud portaal, mida haldab ECHA. See on ette nähtud ohtlike keemiliste segude kohta teabe esitamiseks. Inimese tervisele ohtlikest või füüsikaliselt ohtlikest segudest tuleb teatada. Teavitamisel esitatakse UFI-kood, mis on samuti kohustuslik element etiketil. Teave esitatakse spetsiaalses i6z-vormingus.
Kes on kohustatud raporti esitama?
Esmane kohustus kehtib importijatele, kes ostavad toote väljaspool Euroopa Majanduspiirkonda ja viivad selle ELi turule, nagu ka allkasutajatele, kes segavad oma segusid või sekkuvad toote pakendamisse. Lisaks sellele võib kohustus kehtida ka turustajate suhtes. See etapp tuleb tagada, kui importija või allkasutaja ei ole teavitamiskohustust täitnud.
Milline teave on nõutav teavituses?
Teates laiendatakse kohustuslikku teavet võrreldes algsete nõuetega. Näiteks on nõutav UFI-kood, 70% toote koostisest, pakendi tüüp ja suurus, tootekategooriad vastavalt Euroopa toodete kategoriseerimise süsteemile (EuPCS), samuti teave toote ohtlikkuse kohta, märgistuselemendid, toksikoloogiline teave ning teave füüsikalis-keemiliste omaduste kohta.
Millisest hetkest alates hakkab kehtima teavitamiskohustus?
Alates 1. jaanuarist 2025 tuleb kõigist turul olevatest ohtlikest segudest teatada vastavalt CLP-määruse VIII lisa nõuetele.
Kellele teave edastatakse?
Teavitaja esitab teabe kõigile liikmesriikidele, kus segu on turule viidud. See teave tehakse seejärel kättesaadavaks mürgistustoksikoloogiakeskustele ja tervishoiutöötajatele. Need üksused määrab iga riik riiklikul tasandil.
PCN-teavitus lihtsalt ja kiiresti

Tarkvara SBLCore ohutuskaartide loomiseks ja haldamiseks

SBLCore võimaldab kerge vaevaga luua PCN-teavituse jaoks nõutavas vormingus ja kogu kohustuslikku teavet sisaldava faili. Faili saab ECHA portaali üles laadida otse tarkvarast.

Tarkvaras võite genereerida ka UFI koodi, mis kantakse automaatselt etiketile ja ohutuskaardile.

SBLCore tagab õigusaktidele vastavuse ja lühendab oluliselt ohutuskaartidega tegelemiseks vajalikku aega.

SBLCore Green SBLCore Blue

Kas soovite lähemat teavet tarkvara SBLCore kohta?

Kas otsite kedagi, kes annaks nõu PCN-iga seotud küsimustes?

Me tagame segudest PCN-portaali teatamise teie eest

Üks meie pakutavatest teenustest on segudest PCN-portaali teatamisega seotud toimingute tegemine. Teenuse raames hindame teie teavitamiskohustust, koostame teavituse või kontrollime selle nõuetele vastavust ning teatame tootest PCN-portaali teie eest. Teenus sobib kõigile, kes ei orienteeru õigusaktides ja soovivad täita oma kohustusi, mille Euroopa Liit on kehtestanud CLP-määruse raames.

Meie kliendid

Liituge enam kui 900 ettevõttega, kes on meie tooteid või teenuseid juba täielikult kasutanud.

  • Škoda logo
  • Colorlak logo
  • Stachema logo
  • PrgAero logo
  • Baumit logo
  • Hexpol logo
  • Severochema logo
  • Mol logo
SBLCore logo

Pakume lahendusi ohutuskaartide koostamiseks ja haldamiseks. Käsitleme ohutuskaartide koostamise, klassifitseerimise ja arhiivimisega seotud üldist haldamist. SBLCore’i tarkvara on mõeldud kõigile kemikaalide ja segude tootjatele, importijatele, turustajatele ning erinevatele kasutajatele.

Kas vajate nõuandeid?

Hoidke ühendust

SBLCore s.r.o.

Sezemická 2757/2
Praha 9, Horní Počernice
Tšehhi

CRN: 04278968
KMKR: CZ04278968

Kontakt

Telefon: +420 731 390 417

E-mail: sblcore@sblcore.com

© 2025 SBLCore

YouTube
LinkedIn
25.1.28

Me kasutame küpsiseid

Me kasutame oma veebisaidil küpsiseid, et mõista meie külastajate käitumist ja saaksime pakkuda sisu vastavalt nende eelistustele.

Lisateave küpsiste kohta ×
Funktsionaalsed küpsised
See veebisait kasutab vajalikke küpsiseid, mis on selle nõuetekohaseks toimimiseks üliolulised. See tagab lehe korrektse kuvamise, võimaldab vormide esitamist jms vajalikke funktsioone. Neid tehnilisi küpsiseid ei saa välja lülitada.
Cookie Domeen Kehtivus Kirjeldus Töötleja
sblcore_cc www.sblcore.ee 1 aasta Salvestab kasutaja nõusoleku küpsiste kasutamiseks. SBLCore s.r.o.
Fly www.sblcore.ee Seanss Salvestab teavet kasutaja seansi kohta. SBLCore s.r.o.
Analüütilised küpsised
Kasutame oma veebisaidi toimivuse hindamiseks analüütilisi küpsiseid. Kasutame neid küpsiseid meie veebisaidi külastuste arvu, liikluse allikate ja kasutajate käitumise jälgimiseks – näiteks saame teada, millist teavet nad otsivad ja milline teave on nende jaoks kõige olulisem. See teave aitab meil saiti optimeerida ja teenuseid täiustada.
Cookie Domeen Kehtivus Kirjeldus Töötleja
_ga www.sblcore.ee 2 aastat ID, mida kasutatakse kasutajate tuvastamiseks. Google
_ga_0FGL9THVGW www.sblcore.ee 2 aastat ID, mida kasutatakse kasutajate tuvastamiseks. Google
_ga_QSNV7KJ8MQ www.sblcore.ee 2 aastat ID, mida kasutatakse kasutajate tuvastamiseks. Google
Turundusküpsised
Turundusküpsiseid kasutatakse asjakohaste reklaamide kuvamiseks vastavalt teie eelistustele. See isikupärastatud sisu, mida kasutavad meie partnerid, võib ilmuda erinevatel veebisaitidel. Kui te neid küpsiseid ei vali, siis kuulutuste arv ei muutu, kuid neid ei kohandata enam teie huvidele vastavaks.
Cookie Domeen Kehtivus Kirjeldus Töötleja
_gcl_au www.sblcore.ee 3 kuud See kasutab Google AdSense’i, et katsetada nende teenuseid kasutavate veebisaitide reklaami tõhusust. Google